MediaFace Blog

googlepageBetaal per klik (PPC) marketing is een reclame model waar het bedrijf dat de advertentie plaatst  betaald per klik. Websites met veel bezoekers plaatsten die advertenties en krijgen per doorgestuurde bezoeker een vergoeding.  Een wel bekend  voorbeeld is Google die boven de zoekresultaten, advertenties laat zien van bedrijven.  Deze bedrijven betalen Google voor iedere bezoeker die op die advertentie klikt.

Voordelen

  • Direct verkeer: Je kan een advertentie binnen zeer korte tijd boven de zoekresultaten laten tonen.
  • Beheer: Je bepaald zelf voor welke keywords je advertentie geplaatst wordt en welke advertentie teksten daarbij getoond worden en waar de bezoeker vervolgens heen gestuurd wordt.
  • Voorspelbaar: Anders dan bij zoekresultaten kun je een vast aantal bezoekers binnenhalen voor een vooraf bepaald bedrag per dag.
  • Branding: Dankzij de advertentie bezet je meer ruimte op de pagina met zoekresultaten zeker als je zelf hoog tussen de resultaten staat.
  • Doelgericht: Je kunt op basis van locatie een advertentie tonen zodat u als ondernemer alleen in uw werkgebied adverteert. Soms is het zelf mogelijk om op leeftijd en geslacht te selecteren.

Nadelen

  • Duur: Per klik adverteren kan erg duur uitpakken als het niet goed ingericht is, met als gevolg kosten zonder verkopen.
  • Veel werk: Het runnen van een advertentie campagne vereist veel software en marketingkennis, waardoor de meeste bedrijven dit werk uitbesteden.
  • Continu proces: Het draaien van een campagne vergt voortdurende controle en aanpassingen aan de campagnes om bij te houden welke advertenties het goed doen en welke aangepast moeten worden.

Per klik betalen kan directe resultaten generen tegen hogere kosten. Als er budget voor is kan je altijd boven de zoekresultaten staan.

Zoekmachine optimalisatie kan een goedkopere manier van adverteren zijn mits het op een manier gebeurd die op termijn niet bestraft wordt. Links kopen en of software gebruiken om op duizenden forums links te plaatsen levert gegarandeerd schade op termijn op.

Vraagt u zich nog steeds af wat u moet kiezen?  In de praktijk werkt een combinatie van beide het beste; kosten zijn lager en branding maximaal.  Voor snelle resultaten en genoeg budget  start met adverteren en  schakel na een paar maanden de zoekmachine optimalisatie bij.

Meer weten ? Neem contact op  06 52026953